Didner & Gerge Småbolag månadsrapport mars


Jag prenumererar på Didner & Gerges nyhetsbrev och får varje månad en rapport för fonderna med lite kommentarer. I PPM äger jag flera av deras fonder och i min vanliga börsportfölj har jag Didner & Gerge Småbolag för jag tror den är ett utmärkt sätt att få exponering mot småbolag.
Så här kommenterar de kort mars månad för Didner & Gerge Småbolag.

"Under mars månad så sjönk fonden med 2,2 % vilket var sämre jämfört med
index som sjönk med 1,6 % under samma period. De innehav som hade störst
positiv påverkan var Beijer, D.Carnegie och Kopparbergs. De innehav som
bidrog mest negativt i portföljen var Husqvarna, Ambea och Volati."

I bilden nedan kan du se utveckling för fonden:

Historiskt har fonden presterat jättebra och enstaka månader eller ibland till och med enstaka år av lite svagare prestanda hör till. Över tiden förväntar jag mig att Didner & Gerge Småbolag fortsätter att överprestera sitt jämförelseindex som är Carnegie småbolagsindex.

Länk till Didner & Gerge Småbolag hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

2 kommentarer:

  1. Det känns som att småbolagsaktier tar mer stryk i dessa osäkra tider där fler börjar tveka om fortsatt högkonjunktur. Tror du det beror på vinsthemtagningar, eller många goda år, eller att småbolag tappar mer under längre börsnedgångar?

    SvaraRadera
  2. ´efter många goda år´
    skulle det ju stå :/

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...