Peter Benson och Joakim Bornold går igenom Investor


I den här videon på knappt 12 minuter går Joakim och Peter igenom Investor. Historisk prestanda, de större innehaven, storägaren Wallenberg mm. En käck video och sådär lagom lång att konsumera.

Jag äger Investor och tycker den är en utmärkt aktie i ett långsiktigt spar för oss småsparare. Den ger riskspridning och historiskt har den gett väldigt bra avkastning. Bättre än index på mycket lång sikt. Investor är också grundpelaren i mitt spar till mina barn.

Läs mer: Länk till några av inläggen jag skrivit om Investor.

2 kommentarer:

  1. Riktigt kul med sådana klipp. Extra roligt med tanke på att Investor är mitt näst största Investmentbolag :D

    SvaraRadera
  2. Bra video med lite tänkvärda saker. Investor är ett av mina största innehav, det känns bra. Hoppas det kan fortsätta att prestera framöver.

    Med vänlig hälsning Frihetsmaskinen

    SvaraRadera

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...