Boka viktiga datum i maj!


I maj är det ett par viktiga datum du måste ha koll på. Dels är det Star wars-dagen May the fourth och den kan du ju götta dig extra mycket åt om du dessutom äger Disney. De äger nämligen Star wars.
4/5 är det alltså.

Det andra viktiga datumet är faktiskt dagen efter, 5/5 är nämligen Berkshire Hathaways årsstämma och den livestreamas på Yahoo finance. Stämman där Warren Buffett och Charlie Munger pratar om bolaget, investeringarna samt svarar på frågor från investerare.

Jag äger inte Berkshire Hathway och jag äger inte Disney. Den senare utav dem är jag lite sugen på. Visst är jag ett stort Marvel och Star wars fan men jag tycker att Disney är ett bra bolag med goda framtidsutsikter. De äger en fantastisk portfölj med filmer, serier, karaktärer och stories. De har den bästa portföljen med content i världen vågar jag påstå. De är även världens största inom nöjesparker och det är också en business som bör frodas då yngre generationer premierar upplevelser och globala turismen ökar i spåren av ökat välstånd i Kina mfl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Cibus Q1 rapport 2024

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Idag släppte fastighetsbolaget Cibus sin rapport för det första kvartalet 2024. Verksa...