Wallenstam nära mitt target


För några veckor sedan sålde jag mitt innehav i Wallenstam. Kort om det så hade jag inte fått möjlighet eller tummen ur att köpa i den omfattning jag önskat varpå innehavet var litet. I en omstuvning i portföljen valde jag att sälja mitt "kära" Wallenstam till förmån för annat. Men jag stängde inte dörren för alltid utan jag synade det en vända extra och satte en kurs jag ansåg vara ett bra läge att på nytt börja köpa för att bygga upp en position. Kan låta som rena tradingverksamheten och det är absolut inte min grej men så här blev det och nu blickar jag framåt i förhoppning att bygga upp ett betydande innehav i Wallenstam att äga på mycket lång sikt.

68 kronor tycker jag är ett rimligt pris för Wallenstam och idag är vi ganska nära det. Jag har köpt en första liten batch för strax under 69 kronor och förhoppningsvis får jag möjlighet att köpa mer kring denna nivån eller lägre framöver. Jag betalar gärna för bra bolag och planerar att köpa mer regelbundet i Wallenstam men förhoppningen är som sagt att få köpa här eller lägre.

Imorgon presenterar bolaget sin bokslutsrapport för 2017 och jag tar för givet att de som vanligt servar oss med en video där VD presenterar och förklarar.

Länk till Wallenstam hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

2 kommentarer:

  1. En utdelningshöjning idag efter bara några dagar med mitt nya tillskott i portföljen. Det här kan bli starten på en lång och fin vänskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena BRandtalet,
      Tack för din kommentar. Ja visst satt den fint den där utdelningshöjningen. =)

      Mvh petrusko

      Radera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...