Köprekommendation Volati


Idag har jag suttit en stund i min favoritfåtölj och läst senaste numret av Privata Affärer. Det innehöll flera intressanta och roliga artiklar. En artikel jag läste med stort intresse var en köprekommendation på Volati.
De lyfter fram ledningens kompetens och fina historik och de tror på god organisk tillväxt under 2018. Förvärvet av Akademibokhandeln lyfts fram som en viktig bidragande faktor till vinsttillväxt under 2018.
Artikeln tar upp lite drygt en halv sida i tidningen  och jag tycker den lyfter fram och bjuder på en hel del kring bolaget trots det begränsade utrymmet i tidningen. Riktkursen sätts till 73 kronor. Bilden ovan är från tidningen och föreställer en sorts summering av tankarna kring Volati.

Kul läsning, jag gillar Volati och äger en liten slatt av dess stamaktie samt en desto större portion av preferensaktien.

Länk till Volati stamaktie hos Avanza (affiliatelänk).

Länk till Volati preferensaktie hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

2 kommentarer:

  1. Jag är själv lite avvaktande till dem just nu, och ledningen pratar ju en del själva om hur de tycks hålla ned förvärvstakten. Jag äger hellre deras pref just nu. Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Tjena Petrusko! Äger endast preferensaktien i volati och avvaktar i stamaktien i dagsläget. Känner mig lite fundersam till Akademibokhandeln och hur den klarar sig framöver, nu bedriver man förvisso E-handel och blev utsedda till årets butikskedja. Men med över 100 fysiska butiker och hård konkurrensen på nätet från många som vill vara med och dela av kakan kan det bli tufft.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...