Volati 5 har blivit 1

Volati har genomfört en sammanläggning av aktier eller omvänd split om man så vill. Fem gamla aktier har blivit en aktie. Jag får erkänna att jag läst infon lite slarvigt och missat att detta var på gång för preffen som idag stängde på 568 kronor.
Allt annat relaterat till preffen växlas också upp med fem. Utdelningen är fem gånger högre nu och summerar till 40 kronor per år. Inlösenkursen som tidigare var 125 kronor som lägst om 8-10 år blir således 625 kronor.

Jag stod faktiskt på köpsidan idag och var beredd att betala 560 kronor motsvarande 112 kronor som den handlades till i fredags. Det blev inget avslut men skam den som ger sig.
Länk till Volati hos Avanza.

Disclaimer: Jag äger Volati preferens.


6 kommentarer:

  1. Är det inte ganska kul att placera publicerade en artikel där det står att volati preffen gått upp 467% :-)

    SvaraRadera
  2. Det missade jag =)

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  3. Att välja tid: Länk? Låter konstigt att de skulle göra ett sånt nybörjarmisstag.

    SvaraRadera
  4. https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/09/22/kanonkvartal-pa-borsen.html

    "Och de största kursraketerna av alla? Volatis preferensaktie har stigit 467 procent medan Dividend Sweden har stigit 375 procent."

    SvaraRadera
  5. Anonym.

    Alla kan göra fel oavsett ställning och jag förutsätter att det är ganska galet tempo för att få ut artiklar men lite håller jag allt med. Man borde hicka till när kursresan gäller en preff.

    https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/09/22/kanonkvartal-pa-borsen.html

    SvaraRadera
  6. Men vad är vitsen med att göra så här ??
    Mvh

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...