Är du Sveriges bästa investerare? Annons

Hela detta inlägg är en annons.

Investerar-SM 2016 arrangeras av NGM-börsen och är en tävling där både nybörjare och rutinerade investerare kan testa sina kunskaper i handeln med aktier, råvaror, index och valutor.

Varje deltagare får 100 000 fiktiva kronor att handla med. Den tävlande som lyckas skapa den högsta avkastningen under tävlingsperioden (3-21 oktober) vinner första pris – 100 gram rent guld. Utöver guldtackan är du med och tävlar om andra fina priser.

Flera kända finansbloggare är dessutom med och tävlar mot varandra där vinnaren får pengar att dela ut till valfri välgörenhet.


Att tävla är kostnadsfritt. Anmäl dig på: www.investerar-sm.com

3 kommentarer:

  1. Bästa investeraren?

    Snarare bästa tradern! Det är dom som tar störst risker som troligtvis kommer att få störst avkastning och därmed kommer att vinna. Långisktigt är det inte en bra strategi men för en sådan tävling är det ett måste om man ska vinna.

    http://fuckyoufonden.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Hur funderade du när du skulle sluta jobba, kring hur mycket kapital som behövs? Det finns forskare i usa som utifrån simuleringar tror sig veta att ca 25 gånger årliga utgifter ger en tillräcklig mängd kapital. Är du beroende av utdelningar, eller tradar du även in kapital?

    SvaraRadera
  3. Hej anonym,
    Tack för din kommentar. Jag träjdar inte men jag klarar mig inte helt på utdelningar. Jag har en tajt budget och är beroende av extraknäck och intäkter på bloggen. Jag skrev lite om det nyligen i ett inlägg. Länk här: https://petrusko.blogspot.se/2016/09/jag-har-sagt-upp-mig.html

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...