Henrik Saxborn presenterar Castellum


Japp jag tänkte skriva om en dag i mitt liv som utdelningspensionär men insåg snabbt att det var ju inget intressant alls i jämförelse med den här presentationen av Castellum. Jag har sett och hört mycket om och av Castellum genom åren, inte bara med Henrik Saxborn utan även av tidigare VD. Många gånger har jag slagits av vilket fantastiskt bra bolag det är. De har en mycket väl fungerande strategi och exekverar utomordentligt på den. Ja ja, det är klart att jag tycker att Castellum är bra partisk som jag är då det är mitt största innehav. Checka in den här presentationen så är jag övertygad om att du också finner Castellum ett bra bolag.

Castellum är ett fantastiskt fint utdelningsbolag, Sveriges främsta i mitt tycke då de stadigt höjer utdelningen år efter år. I snart 20 år har de höjt utdelningen, varje år sedan noteringen 1997.

Länk till Castellum hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

8 kommentarer:

  1. Läser även gärna ett inlägg om en dag i livet som utdelningspensionär 😀

    Vänligen Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annelie,
      Kul, det kanske blir ett sådant då nästa gång jag är på humör för det. Denna gången skrotade jag det och fokuserade på Castellum =)

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Föredrar Hufvudstaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Det kan jag förstå, det är ett jättebra bolag det också. Inte lika vass strategi/duktiga på det operativa men de äger finfina kåkar och har låg och sund belåning.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Snyggt !

    Intressant att höra att behovet av kontor är fortsatt stort.
    Många bedömmer en avmattning av byggandet av Bostadsrätter men byggbolagen och dess underleverantörer ser ut att ha en ljus framtid med fokus på kontor. (Investerad i Skanska, NCC och Inwido)

    Mvh Hankiis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Hankiis,
      Ja det är brist och ett fasligt tryck på kontor. Problematiken som de nämner att politiker har skygglappar på och bara tänker bostäder, ja den lär bestå och fortsatt dämpa produktionen av nya kontor.

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Tack för en referens till något väl värt att lyssna på. Castellum är sannerligen ett bra bolag.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEj Investeraren,
      Tack för din kommentar. Kul att du gillade videon.

      Mvh petrusko

      Radera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...