VF Corp bra rapport och höjd utdelning

Inlägget innehåller affiliatelänkar.

Idag presenterade VF Corp sin rapport för det tredje kvartalet och den innehöll flera godbitar.
Det är en stark rapport klart bättre än analytikernas förväntningar. Justerad vinst per aktie kom in på $1,23 att jämföra med estimaten på $1,12. Även omsättningen på drygt $3,5 miljarder var bättre än väntat. Bolaget höjde sin vinstprognos för året till $3,01 från $2,96
 Utdelningen höjdes till $0,46 per kvartal och ger en utdelningstillväxt om knappt 10 procent.
I skrivande stund är aktien upp kraftigt på rapporten, cirka $5 upp till $71,3. En god bit över 7 procent upp alltså.
Den nya utdelningen summerar till $1,84 i årstakt och ger på kursen $71,3 en direktavkastning om 2,6 procent.

VF Corporation äger flertalet starka brands som tex LEE, VANS, The North Face och Eastpak. De är bla störst i världen inom outdoor och på ryggsäckar. Bolaget är nästan 120 år gammalt och har nu höjt utdelningen 45 år i följd. Jag gillar flera av bolagets varumärken och jag gillar verkligen det här bolaget. Ett litet innehav i min portfölj men naggande gott!
Länk till VF Corp hos Avanza (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

3 kommentarer:

  1. Så trevligt - det hade jag missat! Tack för att du uppmärksammade!

    Glad att jag tog en stor position i vintras. :)

    SvaraRadera
  2. En liten del i min portfölj också. Det är helt din förtjänst som gjorde att jag hittade bolaget. Men jag gillar det och kommer säkert köpa mer under, förhoppningsvis, lång tid.

    SvaraRadera
  3. Ser att du liksom jag äger K2A preff.
    Kraftig nedgång idag.
    Dags att avyttra?

    SvaraRadera

Aktiespararna Global Direktavkastning - Global exponering i sunda bolag till rimlig avgift

  För cirka 1 år sedan pitchade jag idén om en global version av Aktiespararna Direktavkastning för fondbolaget Cicero som driver den. De gj...