Hitta världens bästa aktier

Inlägget innehåller affiliatelänkar.

Jag har läst boken Hitta världens bästa aktier av Marcus Hernhag och jag var helt övertygad om att den skulle handla om utländska aktier. Det var en slutsats jag drog av namnet på boken men det skall syfta på att hitta riktigt bra aktier, världens bästa rentav. Jag tänkte att jag nämner detta så du inte har fel uppfattning som jag hade.
 I den här boken som är Hernhags tredje går han igenom olika metoder för att analysera och hitta bra aktier, gärna utdelningsaktier. Boken är lättläst och fullmatad med bra kunskap och tips på hur man hittar aktier och investerar bra på lång sikt.

Jag behövde inte komma särskilt långt in i boken innan jag kände att det här är bra, riktigt bra! Hitta världens bästa aktier är Hernhags bästa bok i mitt tycke. En riktigt bra bok som du inte får missa.
En uppskattad detalj var bonusmaterialet i slutet av boken. Där bjöds det på sammanfattning, bonusmaterial, statistik, ordlista mm. En av dessa fakta som jag uppskattade extra var den att S&P500 haft en genomsnittlig utdelningstillväxt om 5,7 procent de senaste 50 åren och 5,8 procent sedan 1990.

Länk till boken hos Bokus (affiliatelänk).

Info om affiliatelänkar.

2 kommentarer:

  1. Tjena, vilken publik riktar han sig till? Kunde du, som förmodas kunna en del på ämnet, lära dig nåt nytt av boken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Ducky,
      Boken är klart lämplig för gemene man och de med ett befintligt intresse. Jag har koll på det mesta i boken men kan inte allt utantill. Det finns alltid andra vinklar och tankar kring saker och ting varpå jag kan finna nytta i att läsa om sådant jag redan är bekant med.

      Mvh petrusko

      Radera

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...