Investerar-SM 2017. Sponsrat av NGM

Hela detta inlägg är en annons.

I år deltar jag inte i Investerar-SM men jag gjorde det förra året. Innan dess var jag av åsikten att det var ingen bra aktivitet då den handlar om att skapa avkastning på mycket kort sikt, ren chansning och tur alltså. Men så var jag med förra året som sagt och för det är jag idag tacksam. Dels lärde jag mig mer om hur vissa börsprodukter fungerar och jag hade kul samtidigt dessutom. Nackdelen var att jag lade massvis med tid på det varpå jag redan efter några dagar fick dra pluggen ur..
Det var jättekul men jag har många strängar på min lyra och väljer att inte lägga min tid på tävlingen i år.
Jag gick in i tävlingen med synen att det inte var en bra grej och jag gick ur den med ny kunskap och en härlig erfarenhet rikare. Tänk på det.

Ovan är min egna reflektion kring Investerar-SM. Nedan är info om aktiviteten:


Nu kan du anmäla dig till NGM-börsens årliga tävling Investerar-SM som pågår mellan 2-13 oktober. Tävlingens stora fokus är utbildning och ökad förståelse för börsen och handel med värdepapper. Deltagare i tävlingen får en fiktiv portfölj och har möjlighet att handla vanliga aktier som tex Kopparbergs och Fortnox samt ca 8 000 övriga värdepapper till realtidskurser. Det går även att skapa grupper för att utmana vänner, familj och kollegor på arbetsplatsen.



Det är helt gratis att deltaga. Anmälan sker på: www.investerar-sm.com

1 kommentar:

  1. Nej, inget för mig heller i år. Jag var med förra året och visst det var lite kul, men det är ju rena lotteriet. De produkterna som man handlar med känns inte som något som är bra för hjärtat eller nattsömnen om riktiga pengar skulle vara involverade. Då får man vara en stenhård daytrader som inte sysslar med något annat.

    SvaraRadera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...