Den viktigaste händelsen för Warren Buffett! Sponsrat av Storytel.


Warren Buffett har studerat under bla Benjamin Graham (författaren av The Intelligent Investor) men det han stoltserar med, det diplom han har satt upp på väggen är från en kurs av Dale Carnegie. En kurs om att tala inför andra och det är det viktigaste Buffett gjort säger han i HBO-intervjun. Hade han inte gått den kursen hade han inte varit den han är idag och Berkshire och Buffetts investeringar hade inte varit vad de är.

Buffett nämner det här och lite mer om kursen. Efter att ha läst den här boken känner jag igen Dale Carnegie i Buffetts ledarstil och hans sätt att hantera människor.

Jag har alltså läst en bok av Dale Carnegie, mannen vars kurs satt djupa spår i Buffett och format honom till något mycket bättre. Budskapet Dale Carnegie förmedlar är otroligt kraftfullt och ett makalöst bra sätt att agera i livet, som ledare i arbetslivet, bland vänner, ja oavsett vilken situation i livet så är Dale Carnegies principer suveräna. Du får din vilja igenom och du vinner vänner, förtroende, respekt osv.

Som Buffettintresserad var boken jätteintressant, jag fick en bild av den här Dale Carnegie och vad han gjort för Buffett. Utöver det har boken berikat mig med strålande bra resonemang och principer. Kan jag bara agera enligt dessa blir jag enkelt mer framgångsrik och omtyckt. Alla borde läsa den och de i ledarställning måste läsa den, MÅSTE säger jag! Boken är proppad med bra sätt att lösa olika situationer en ledare utsätts för.

En sidopuck men väl värd att nämnas är att berättarrösten i ljudboken är så härlig. En gammaldags amerikansk mysfarbror, störtskön att lyssna till.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget.
Via den här länken får du Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

4 kommentarer:

  1. Dessutom är det ett oerhört bra och billigt alternativ till att gå en kurs i deras regi för 39.000 + moms för 4 timmar;)
    /Dan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Dan,
      Haha ja tjena det var ett saftigt pris.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Finns den översatt till svenska för oss med språkbrister :)
    / Johnny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johnny,
      Nej tyvärr inte vad jag vet.

      Mvh petrusko

      Radera

Sålt Handelsbanken Global High Dividend Low Volatility

  Jag har haft en liten slant i fonden Handelsbanken Global High Dividend Low Volatility B . Det är snart ett år sedan jag tog in fonden och...