Bli grymt rik på aktier. Sponsrat av Storytel


Det här är en favoritbok sedan tidigare som jag nu lyssnat på igen som ljudbok. Jag har tidigare sagt att det här är en av de bästa böckerna som finns på svenska på ämnet aktier. Det är mycket bra och användbara tips och info man får i boken och det är sunda tankar och strategier författaren förmedlar.
Bara en sådan sak att psykologiska tankefällor avhandlas i boken, det är värt mycket att veta en del om det innan man själv hamnar där.

Boken är på 5 timmar ungefär och på den korta tiden får man otroligt värdefull kunskap för sunda investeringar på börsen. Författaren Anders Haskel använder ett språk och uttryck i boken så att gemene man förstår sig på den. Man behöver inte vara expert eller ens insatt sedan tidigare. I boken får man lära sig flera analysmetoder och de förklaras väl.

En sak värd att nämna angående just denna boken i sin version som ljudbok är uppläsaren. Turligt nog är det inte Haskel själv som läser (skåning) utan det är en uppläsare som heter Per Juhlin. Jag har lyssnat på andra böcker med honom som uppläsare och han har en riktigt skönt flyt och stämma att lyssna till. Han läser tex i boken om Elon Musk.

Vill du förbättra din strategi eller helt enkelt lära dig investera i aktier från grunden så är det här måsteläsning. Oavsett kunskapsnivå är den här boken nyttig att läsa. De som redan investerat en tid kan få mycket bra tänkvärda tips och info kring risk och tankefällor.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget. Via den här länken får du en bra deal med Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

Jag lyssnar redan på nästa bok och denna gången valde jag en av Birgitta Ohlsson på ett tema om jämställdhet och starka kvinnor. Högaktuellt ämne relaterat till tex kvotering av börsstyrelser mm. Ett ämne som intresserar mig och som jag vill bilda mig kring. Jag skriver om den när jag lyssnat färdigt, den har börjat bra.

1 kommentar:

  1. Lyssnar hellre på Haskel på skånska som är både rolig och smart, jämfört med en dryg upplänning som inte förmår mer än att läsa upp vad en smart skåning skrivit... ;-)

    /Stefan

    SvaraRadera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...