Om Skanska backar under 200 kronor

Jag äger som bekant Skanska som utgör ungefär 2 procent av min portfölj plus en liten extra slurk via Industrivärden som i sin tur äger Skanska men det räknar jag inte in i det här resonemanget.
Egentligen har jag tänkt att jag är färdig och nöjd med viktningen av Skanska men nu lutar jag åt att om den går under 200 kronor i närtid så är jag öppen för att köpa mer och tillåta en vikt om 3 procent. Den handlas ju nu kring 205-207 kronor så det är ju inte långt ifrån. Om den kommer gå under 200 kronor eller inte det vet jag naturligtvis inte men jag har en plan om den gör det. Då köper jag mer Skanska helt enkelt.

Jag tror mycket på byggsektorn och jag tror att de kommer ha goda tider under flera år framöver. En sektor jag vill ta del av och Skanska är mitt top pick!

Har ni checkat in Skanskas hemsida och närmare bestämt sidan om varför man skall äga Skanska? Kolla in den i länken. Snabbt att läsa och lätt att förstå.  http://group.skanska.com/sv/investerare/skanska-som-investering/

2 kommentarer:

  1. Hur ser viktningen av dina resterande innehav ut? :) Blev intresserad för står ej på din portföljrapport.. 2% är inte så mycket. Du hr ingen lägsta nivå på vad en investering får uppta i portföljen?

    SvaraRadera
  2. Vi resonerar ganska lika där. Kommer också öka under 200 kronor om aktien nu skulle dyka ned en sväng. Tycker först det är i intervallet 183-194 kronor (YOC 4,25-4,5 procent) som man kan börja prata om att aktien börjar bli billig. Annars är det mer bara ett gott nog tillfälle att öka lite ytterligare på lång sikt.

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...