HandelsMännen - Boken om H&M. Sponsrat av Storytel

Jag har lyssnat på boken om H&M med namnet HandelsMännen, av Bo Pettersson. Boken gavs ut 2001 och jag kände inte till dess existens förrän nyligen. Att boken har många år på nacken har ingen betydelse alls, det tar ingenting ifrån den här storyn.

För den som är intresserad av H&M av endera anledning eller bara vill veta mer om bolaget och dess historia så är den här boken otroligt detaljerad. Jag har ägt H&M i många år och det var en fröjd att få den här inblicken i bolaget och dess historia. En inblick man inte får någon annanstans.
Författaren Bo Pettersson har gjort ett utmärkt jobb i sin research med den här boken. Han har pratat med Erling och Stefan Persson men också en lång rad anställda och personer förknippade med bolaget. Han har varit i fabriker, i butiker i olika delar av världen.

Visste du om att det var familjen Persson som grundade Ur & Penn samt Galne Gunnar? Hur många dollar tror du att H&M betalar för ett par byxor? Vad är egentligen marginalen på kläderna? Den här boken är fullmatad med intressant fakta om familjen Persson och H&Ms historia. Boken var så intressant och bara rent jäkla bra att jag större delen av de dryga 11 timmarna bara satt eller låg och lyssnade och gjorde inget annat. Jag brukar passa på att lyssna när jag promenerar eller tränar osv men den här boken fick mig trollbunden och jag ville bara koncentrera mig på en sak; att lyssna.

Boken lyssnade jag på via Storytel som sponsrar det här inlägget. Via den här länken får du en bra deal med Storytel fritt i 30 dagar och kan komma igång och lyssna direkt.

Du bara måste checka in den här boken!

2 kommentarer:

  1. Rackarns, jag som hittade ett annat erbjudande med Storytel gratis i 1 månad för 9 kr. Det var ju inte så mycket i och för sig :)

    Tack så mycket för tipset Petrusko!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena KTM,
      Haha, ja 9 kronor är inte mycket det heller men jag gillar ditt resonemang på bloggen att det motsvarar ju en H&M-aktie.. =)

      Mvh petrusko

      Radera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...