Därför fick du ingen utdelning från Volati idag

Enligt Avanzas hemsida och Volatis egna sajt skulle man få utdelning på preffen idag men den lös med sin frånvaro.
Volatis grundare var snabb att svara på twitter, han grävde och konstaterade att de har fel info på hemsidan.
Han meddelar att utdelningen skall komma på fredag.
Tack för infon och framförallt, tack för snabbt svar och engagemang.

Med så här goa storägare kan man ju inte resonera på annat sätt än shit happens, man får göra fel. Jag tänker så i alla fall, jag förväntade mig utdelningen idag och har fått bra info från bolaget. Shit happens, jag är inte ledsen i ögat.
Länk till Volati preferens hos Avanza (adlink).

4 kommentarer:

  1. Tyckte också att det var konstigt utdelningarna då Akelius och SAS kom in idag. Vi får väl vänta till fredag då.

    SvaraRadera
  2. Tack för infon petrusko! Jag och sambon satt och funderade på vart utdelningen tagit vägen men då är ju mysteriet löst :)

    SvaraRadera
  3. Tror Du att de som sålde Volati preff den 2/2 i tron att aktien handlades utan utdelning (pga den felaktiga infon) och blev blåsta på utdelningen också tycker det? Jag konstaterade att aktien föll bara 5 kr den 2/2, vilket är halva utdelningen och jag tyckte att det var lite. Det var säkert någon som sålde i tron att det var utan utdelning, ty kursen motsvarade att aktien handlades 5 kr upp. For dagen när aktien handlades, för första gången utan utdelning, har väl också flyttats fram 2 dagar? Jag har sett tidigare att utdelningsdag har ändrats i aktieinformationen hos Avanza, men det gjordes någon eller några veckor innan utdelningsdag och det tycker jag är OK. Att få reda på det i efterhand är däremot inte OK.

    Trevlig Kväll

    //Krusse

    SvaraRadera
  4. Ny info tillagt på Avanza.

    Ordinarie utdelning 10,00 SEK 2017-02-06 2017-02-10
    Ordinarie utdelning 10,00 SEK 2017-02-02 2017-02-08

    //GG

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...