De 5 bästa sakerna som hände mig 2016

Med inspiration från en blogg jag följer kommer här min lista med de 5 bästa sakerna som hänt mig under 2016. Det är lätt att missa något när man skall värpa fram en sådan här lista och kanske borde jag säjfa och kalla det fem goa saker som hänt mig 2016 men näe. Här kommer listan:

1. Jag blev far för tredje gången.
I början av året fick vi en liten dotter och numera är det en hel drös med barn i huset petrusko. Familjen går före allt och jag är så lyckligt lottad med en fantastisk fru och härliga ungar. Ett till barn att köpa Disney-aktier i julklapp till. Hon hamnade ju på efterkälken från start i Disney så hon fick en välkommen till världen-present Disneyaktier så hon kom ikapp syskonen.

2. Jag sade upp mig från mitt jobb.
Under 2016 sade jag upp mig från mitt jobb för att delvis leva på utdelningar. Som jag varit öppen med från start är jag beroende av bloggintäkter och sidoprojekt. För att ha en ordentlig uppfattning om hur det är att vara sin egen tänker jag att jag behöver några år men än så länge trivs jag bra och ångrar inget. Länk till inlägget om att jag sagt upp mig.

3. Externa uppdrag egen företagare.
Jag brinner för att skriva, bloggen kan ju vara en hint om det. 2016 sträckte jag ut handen försiktigt och har fått ett par externa uppdrag. Kul! Framåt hoppas jag på mer, börsrelaterat men även annat. För tillfället har jag en deal i luften och har ingen stress utan avvaktar utkomst i den innan jag eventuellt jagar mer.

4. Mer tid för träning.
Jag älskar verkligen att träna, i min ungdom gick jag sportgymnasium och senare har jag gymmat en del men det är främst löpning som alltid varit en central del i min träning. Innan jag skaffade barn blev det ofta uppåt 15 träningspass per vecka. Det har sedan blivit stadigt färre och under 2016 vaknade jag upp med insikten att jag lagt på mig alldeles för mycket fläsk. Mitt arbete tog för mycket tid för att hinna med massvis med barn, bloggande och träning mm. Efter jag sade upp mig har det blivit betydligt mer träning och även om jag har mycket kvar att göra så har vikten tagit ett steg i rätt riktning. Nu blev jag taggad medan jag skrev detta och får nog ta ett träningspass när barnen lagt sig.

5. Bloggen växer och är viktig källa till inspiration och glädje.
Utöver att det faktiskt blir några kronor i intäkter på bloggen så är den framförallt en glädjespridare och inspirationskälla. Jag tycker det är jätteroligt att skriva och jag har förmånen att ha väldigt många läsare. Det blir ofta många kommentarer på inläggen och det tycker jag är jättekul. Jag försöker svara på alla men vet med mig att jag missar en del och för det ber jag om ursäkt.
Det är ni läsare som gör det roligt att skriva och kommentera. Många gånger har ni bidragit med tips och idéer och för det är jag tacksam.

Vilka är de bästa sakerna som hänt dig under 2016?

6 kommentarer:

  1. en fråga
    inkomsten du och andra får av bloggen, är den beroende på sidvisning/annonsvisning, eller får du betalt om jag klickar på annonsen och/eller köper något via annonsen?

    har en idé om att om det är sidvisningen kan man göra så mina favoritbloggar öppnas en gång om dagen oavsett jag läser eller inte för att stödja bloggaren.

    SvaraRadera
  2. Hej srednq,
    tack för din kommentar och omtanke får jag säga. Det är oftast baserat på click och någon sorts action. Kan vara att man klickar och signar ett avtal eller köper något eller endast att man klickar.

    Gott nytt år!

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  3. Att jag började med investeringar på allvar och att jag hittade din blogg får ses som två höjdpunkter 2016

    Gott nytt år!

    Mvh Olle

    SvaraRadera
  4. Hej vill bara tack för en bra blogg och inspirerande sida. Har hållit på med aktier i ca ett år nu och tycker att de är jätteroligt köp å behåll😄. Så nu är vardagar roligare än helgerna=)( ibland iaf). De första jag gör på morgonen är å besöka din blogg, stort plus för att du gör många å intressanta inlägg. God fortsättning på de nya året så håller vi tummarna att börsen rasar och att vi får chansen att köpa billigt å mycket=)

    SvaraRadera
  5. Mitt bästa beslut var att starta min blogg. Jag är inte så duktig när det gäller bloggande men det har gett mig mer motivation till att bättra på mitt sparande samt arbete. Grattis till barn nummer 3 och gott nytt år till er familj. Mvh Slimis

    SvaraRadera
  6. Grym blogg! Fick delvis mig å sälja borätten å flytta till hyresrätt. Är ännu inte fullinvesterad (kommer dröja)nu siktar jag på att sluta jobba på mina skitjobb om 5 år(35årgammmal nu) sen ska jag röka gräs i spanien resten av mitt liv😃

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...