Switcharoo IDV mot JNJ

Jag har ägt den börshandlade globalfonden IDV en tid, det har dock varit ett litet innehav på under 1 procent av portföljen. Ursprungsplanen var att jag skulle köpa betydligt mer i den. Med resans gång och uppdatering av min strategi o mina planer var det inte längre aktuellt att köpa mer i den ETF:en.

Idag gjorde jag slag i sak och tog hem vinsten och satte pengarna i Johnson & Johnson istället. Det är ett innehav jag verkligen vill satsa på och äga i decennier. Där har pengarna en trygg hamn och en omplacering känns mycket avlägsen. Man skall aldrig säga aldrig förvisso.

Johnson & Johnson är världens största hälsovårdsbolag. De har superfinanser en rik stat* drömmer om och de har utmärkt historik.

Idag läste jag om digital innovation från Johnson & Johnson, något de flesta av oss förmodligen inte kände till. Länk till artikeln på deras sajt: https://www.jnj.com/innovation/4-johnson-and-johnson-digital-healthcare-innovations

*Johnson & Johnson har AAA credit rating. Ett av endast två bolag i hela USA! Det andra bolaget är Microsoft.

Länk till Johnson & Johnson hos Avanza.


2 kommentarer:



  1. Hur ser du på riskspridningen mellan en ETF och enskild aktie? Speciellt nu när du är
    beroende av utdelningar för att klara månaden?

    /Andreas

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas,
    Tack för din fråga. Det är något jag tittar på och väger noga. Jag har satt upp ramar för att hålla nere risk och däri ligger ett fokus på investmentbolag och indexplaceringar.

    Just Johnson & Johnson ser jag som låg risk och valde att placera om indexplaceringen på det viset.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...