Samlad info Tele2 nyemission 2016

Jag ser att jag får mycket trafik till bloggen från personer med funderingar kring Tele2 nyemission. Det syns i statistik för sajten, vad besökare googlat och hamnat hos mig. "petrusko tele2 nyemission" är tex något som googlats.

Jag har ju skrivit en del om denna nyemission men det är fördelat på några inlägg så detta inlägg är främst för att samla upp infon på ett och samma ställe.

Info om emissionen, teckningskurs, datum mm.
http://petrusko.blogspot.se/2016/10/tele2-nyemission-53-kronor.html

Om man inte vill delta, om man inte vill köpa fler tele2 samt vad jag gjorde med mina Tele2 teckningsrätter:
http://petrusko.blogspot.se/2016/11/sa-gjorde-jag-med-tele2-teckningsratter.html

Länk till Tele2s sajt för aktieägare:
http://www.tele2.com/investors/

Länk till Tele2 hos Avanza.

I de här länkarna finns all info man kan önska sig om Tele2 nyemission och teckningsrätt. I mitt inlägg om hur jag gjorde med teckningsrätterna finns det intressanta frågor och svar i kommentarsfältet. Tveka inte att ställa frågor om ni undrar över något.

4 kommentarer:

  1. Rent allmänt när jag googlar något inom ekonomi på svenska så hamnar din blogg högt upp. Google gillar dig, och jag likaså! Jag gillar däremot inte Tele2 lika mycket, men det är en annan femma.

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera
  2. Du kanske kan svara på några frågor om Tele2's nyemission. Hur länge har man kvar teckningsrätterna innan dom blir vanliga aktier? Det ser ut som att det fortfarande pågår handel med teckningsrätterna som enligt Avanza skulle slutat den 14:e?

    https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/702197/tele2-bta-b

    SvaraRadera
  3. Hej Tor,
    TEckningsrätterna är förverkade nu och om man valt att använda dem så har man fått BTA. Det står Tele2 BTA i din depå då och BTA står för Betald Tecknad Aktie. Jag minns ej datumet som de konverteras till vanliga aktier men det är nu snart.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  4. Toppen! Det är första gången jag deltar i en företrädesemmision så det är mycket nytt. :)

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...