Mina senaste aktieköp

Idag kom utdelningen från Atlas Copco in på depån. De har ju delat upp den så en del kommer på våren och andra delen på hösten. 3,15 kronor per aktie ramlade in idag och jag har redan investerat dem i nya aktier.

Med stor risk för att framstå som en papegoja (en tråkig sådan dessutom) så kan jag meddela att jag ökade i Axfood. Det blev ett gäng på 140,1 kronor. Den var under 140 kronor en stund och jag försökte fiska fler på 139,5 kronor men var för sen på pucken och fick inget avslut.

Jag ökade även i Skanska som har fallit en del sedan rapporten som var sämre än marknaden väntat sig. Likt det mesta på börsen har den nog backat lite i oron kring USAs presidentval. Skanska är dock en vinnare oavsett vem som vinner valet. Bägge kandidaterna har utlovat stora satsningar på infrastruktur.

Axfood och Skanska är två stora fina bolag som lär fortsätta höja utdelningen på lång sikt. Axfood har en mycket stabil verksamhet och pålitligt kassaflöde. Skanska har större potential men över en konjunkturcykel kan vinsten svaja lite mer.

Annons:
The Single Best Investment creating wealth with dividend growth. Boken av Lowell Miller som av flera lyfts fram som en av de bästa om att spara i aktier och utdelningsaktier specifikt. Läs hur du hittar de bästa utdelningsaktierna och hur du bygger en pengamaskin.

6 kommentarer:

  1. Det var vågade köp, hehe

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig av din kunskap

    SvaraRadera
  3. Hur går det för JnJ om Clinton blir president?

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEj anonym,
      Ingen fara alls. JAg såg nyligen en video med jnjs VD som lugnade marknaden. Vi behöver inte vara oroliga.

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Nice to see people continuing to make purchases outside the U.S. too. Quite a few of our fellow dividend bloggers have been selling all or part of their portfolios in anticipation of a major meltdown. It may happen sooner or later but the reality is that no one knows. I'm still making fresh buys.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Keith,
      THanks for your comment. YEah I'm more about time in the market. Alot of people is missing out on good returns when thrying to time the market.

      Best regards petrusko

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...