Jag tecknade inte Volati

Nu är teckningsperioden över för nyemission av Volati stamaktie och imorgon onsdag 30/11 är första dag för handel av aktien på Nasdaq Stockholmsbörsen.
Som jag skrev häromdagen är detta förmodligen inte en aktie som passar min profil. Den kommer som det ser ut att ha för låg direktavkastning för min smak.
Volati noteras till en hög värdering och de kommer behöva prestera fortsatt bra för att motivera den.
Läs mer: Mina tankar om Volati IPO.

Jag tecknade alltså inte denna IPOn, även om jag tror på bolaget och ledningen. Går allt vägen kommer den förmodligen ge en bra totalavkastning på sikt.
Imorgon vet vi även om den blev en bra "teckna sälj"

Annons:
The Single Best Investment creating wealth with dividend growth. Boken av Lowell Miller som av flera lyfts fram som en av de bästa om att spara i aktier och utdelningsaktier specifikt. Läs hur du hittar de bästa utdelningsaktierna och hur du bygger en pengamaskin.

1 kommentar:

  1. Känns som att många idag köper IPO:er för att få in "gratis"-pengar för att sedan sälja. Gillar egentligen inte den här strategin och vet att den togs upp i #uppesittarkväll senast. Tror det här beteendet dessutom har ett namn i folkmun :)

    Tog inte heller in någon slant i Volati. Kunde på tok för lite om bolaget. Tror däremot många kommer att få en glad kursuppgång, men det är ju inget som är skrivet i sten.

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...