Intressanta event i börs/finansvärlden

Om man tittar noga så finns det ett fantastiskt utbud med olika intressanta event att gå på. Bolagen själva håller kapitalmarknadsdagar, det är aktieträffar arrangerade av bla Aktiespararna. Mäklare, fondbolag mfl arrangerar event de med.
Idag var det ett event med makalöst intressant program, Stockholm Corporate Finance Fastighetsdag.
Dessvärre deltog jag inte och som vanligt skyller jag på att jag bor på västkusten och inte har tid att åka till storstaden för en sådan här grej.
Men, winter is coming eller jag menar change is coming! Framöver planerar jag att ta mig tid till intressanta event i Stockholm och det här är definitivt ett jag gärna deltagit på.
På bilden är inbjudan publicerad i tidningen Börsveckan. Ett späckat schema av intressanta talare och jag kan bara hoppas att det här är ett återkommande event, jag vet inte. Nästa gång vill jag inte missa det.
Ett annat event jag blev lite sugen på nyligen är Privata Affärers läsarresa till Vietnam med besök hos bla ABB. Men men där fick jag inse mina begränsningar, mitt schema tillåter inte det nu. Nästa år kanske?


2 kommentarer:

  1. Får du även inbjudningar via PB på Avanza? Det är väl något som kunde vara intressant.

    SvaraRadera
  2. Ett helt ok event. Stundtals intressant, och långrandigt. Sammanfattningsvis inte särskilt omvälvande.

    /RR

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...