Färsk videopresentation av Volati

Jag har precis kollat på en purfärsk videopresentation av Volati med dess VD Mårten Andersson. Detta är en i raden av liknande videopresentationer jag sett med Mårten och jag gillar honom, han verkar väldigt duktig.
Att jag gillar Volati är ingen nyhet och jag gillar ju inte bolaget mindre efter senaste rapporten och den här presentationen. Det tuffar på och de fortsätter prestera bra.
Checka in presentationen i länken: https://wonderland.videosync.fi/2016-09-01-volati

I dagsläget är bara Volatis preferensaktie noterad men en notering av stamaktien är förestående. På en extra bolagsstämma den 15/9 skall man besluta i en rad ämnen för att kunna notera stamaktien.
Läs mer om Volati hos Avanza.

Disclaimer: Jag äger Volati preferens.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte höra om du hade en åsikt om preferensaktier borde förvaras i traditionellt Aktie & Fondkonto eller i ett ISK? Finns det andra faktorer än skatten som kanske inte är lika uppenbara? Vad är din åsikt!

    MVH Alex

    SvaraRadera
  2. Hej Petrusko ! Såg att Volati har gjort en omvänd split på sina preffar, 1:5. Vad händer med inlösenkurserna? Multipliceras dessa med 5 rätt av? Eller blir inlösenkurserna något annat, efter den omvända spliten, som styrelsen bestämmer?

    Ha en bra dag

    //Krusse

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...