Skanska tar miljardorder i USA

Idag meddelade Skanska att de vunnit en order på cirka 1,5 miljarder kronor gällande Women and Children’s Health Building åt Christiana Care Health System i Newark, Delaware, USA.
Så här skriver Skanska om projektet:
"Den åtta våningar höga byggnaden om 36 000 kvadratmeter kommer att rymma en neonatal intensivvårdsenhet, enheter för öppenvård, laboratorium, apotek samt stödfunktioner för kost och logistik. Utbyggnaden omfattar också ett garage för patienter och besökare, vilket Skanska tidigare har tilldelats.

Byggnationen har påbörjats och projektet ska vara slutfört i januari 2020.
"

Skanska är en stor aktör i USA, faktiskt en av de största på sitt område. Per 2015 omsatte Skanska USA 54,5 miljarder kronor.

Som aktieägare tycker jag inte bara det är intressant att följa utvecklingen och orders de tar hem, det är även glädjande. Jag blir glad när jag ser att mitt bolag som jag äger tar hem fina orders. Det är jag som äger Skanska!

Vill du också äga Skanska kan jag tipsa om en en sida på deras sajt som är jättebra. Det här skall Skanska ha cred för, de har en sida med bra och relevant info som man snabbt och enkelt kan ta till sig om man överväger investera i Skanska. På engelska kallar de den "Why invest in Skanska" men sidan är på svenska. Länk till den här: http://group.skanska.com/sv/investerare/skanska-som-investering/

 Länk till aktien hos Avanza.


6 kommentarer:

  1. Du behöver inte vara lika ego som på Börssnack där många rekar sina egna bolag vilkas aktier har rasat och behöver belysas, tack!
    Följer många bloggar och för min del är jag intresserad av andras portföljer och transaktioner och anledningar till dessa!

    SvaraRadera
  2. Ett bra inlägg. Vad jag vet har inte Skanska rasat man är vad man alltid varit. En fantastisk aktie, och ett fantastiskt bolag. Själv köpte jag mer Skanska idag.

    Soliga Hälsningar

    Lars

    SvaraRadera
  3. Till vilken kurs vill du köpa/inte köpa din "favorit" aktie Castellum? Köpvärd nu?

    SvaraRadera
  4. Hej Arajs,
    Tack för din kommentar. Jag är dock osäker på vad du menar. Mitt inlägg är ej en rek av Skanska. Jag tipsar däremot om att deras sajt för aktieägare är jättebra. Jag rekar deras sajt alltså.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  5. Hej Lars,
    Tack kul att du gillar det. Jag planerar också köpa mer Skanska framöver.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  6. Hej Unknown,
    Givet att man är mycket långsiktig tycker jag Castellum är köpvärd nu. De kommer fortsätta öka förvaltningsresultat och utdelning år ut och in. På lång sikt ger det pling pling i din portmonnä.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

Emilshus rapport Q1 2024 - Höjd prognos

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Idag var det dags för fastighetsbolaget Emilshus att presentera sin rapport för det fö...