Jag slog till!

Idag är det löning och jag har fört över en slant till Avanza att köpa fler aktier för. Positivt denna månaden var att jag fick betydligt mer i lön än jag räknat med så det blir till att föra över mer pengar inom kort. Kul för mig.

Jag slog till på fler Skanska som förövrigt kom med pressmeddelande om ett par fina ordrar. Jag skriver nog lite om det ikväll. För mina nya Skanskaaktier betalade jag 184,5 kronor vilket är cirka en tia över mitt GAV.
Länk till Skanska hos Avanza.

Som planerat blev det även fler Axfood och för dem betalade jag 154,4 kronor stycket. Axfood som är bolaget bakom bland annat Willys och Hemköp.
Länk till Axfood hos Avanza.

Passande nog backar börsen lite idag (just nu i vart fall) och det är ju tacksamt för alla oss som köper fler aktier för lönen idag.
För de där extra pengarna som jag nämnde vet jag inte riktigt vad jag skall köpa men kanske kan det bli fler av det jag köpte idag kanske Johnson & Johnson. Jag skall klura på det till jag fört över pengarna.

Annons:
3,5% ränta på konto hos Akelius Spar
Akelius Spar AB är registrerat hos Finansinspektionen enligt Lagen om inlåningsverksamhet (2004:299). Insatta
medel används för finansiering av Akelius Residential Propertys verksamhet. Insatta medel omfattas inte av
Lagen (1995:1571) om insättningsgaranti och kan förloras i händelse av företagets obestånd.

10 kommentarer:

  1. Passade på att öka JNJ i veckan då Nordnet kör courtagefritt :-)

    SvaraRadera
  2. Tjena Stefan,
    Nice, det passade ju fint. Mmm jag är bra lockad att öka i den också. Kanske får bli så.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  3. Fyllt på i Skanska & Axfood också, sitter och är sugen på att inhandla lite Data Respons. Har du någon koll på detta bolag och isåfall några åsikter du skulle vilja dela med dig av? :)

    SvaraRadera
  4. HEj Anders,
    Jag har snappat upp att det här Data Respons är poppis nu på forum, bloggar mm. Det är inget som lockar mig. Det är pyttelitet och verksamheten lockar mig inte.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  5. Tycker du skall vara försiktig med Axfood. Bolaget går verkligen bra, och en utdelningspotential på cirka 4% är verkligen bra i dagens lågräntemiljö.

    Problemet med Axfood är värderingen. Tycker den är alldeles för hög. Brukar inte ha några problem med att betala bra för bolag med Axfoods kvaliteter, men detta tackar jag nej till.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
  6. Tjena Petrusko!

    Idag har jag shoppat Skanska, Investor, HM, Nordea och SEB för månadssparandet.

    Behöver också få in Ica-gruppen eller Axfood i portföljen. Eller kanske båda någon gång men slantarna räckte inte denna månaden.

    Bra blogg!

    Mvh

    Elizium

    SvaraRadera
  7. Sålde Axfood idag och satsar som Kvantumkund på ICA, yeah

    SvaraRadera
  8. Hej! Passade på att öka lite i Delarka, vet att det inte är din tekopp Petro.
    Själv tycker jag det ser utmärkt ut. Kontorslokal som är uthyrd till 2026 kontorslokal som ligger på plats där kontorslokaler med all säkerhet kommer efterfrågas stort 2026. Direktavkastning är på över 6,7%.

    Axfood ser ju onekligen bra ut som företag, men värderingen.. så mycket är jag inte villig att betala för kvalite´

    Ha en trevlig kväll i det soliga och varma Västsverige !? Är själv på väg dit nu efter ha varit i ett regnigt Örebro

    JFG

    SvaraRadera
  9. Johnson & Johnson är alltid fint, stabil långsiktig utdelare.

    Jag fyller nog på i Colgate-Palmolive imorgon. Har faktiskt inte bestämt mig än, man ska inte ta stressade investeringsbeslut :)

    SvaraRadera
  10. Ökar i:

    Byggmax ( gillar verkligen att handla där och på skånska byggvaror) 3,7%
    Scandi Standard ( Vi äter bara mer och mer kyckling) 4,3%
    SEB ( Bästa banken just nu?) 6,6%
    Telenor ( Alla Pokemon ägare köper megabit) 5,3%
    Volati Pref ( Känner ägare till delbolag, det här blir bra tror jag) 7,6%
    Nobina ( Stabila busskontrakt som går som tåget ) 6,2%
    Bonava ( NCCs avknoppning och en Simon Blecher favorit) 4% ???

    Alla högavkastande aktier med tillväxt och ökande utdelningar tror jag....

    Dessa för de pengar jag fick loss från MEDA och en minskning i Saltängen ( 9,4%) där säljande ICA handlare fått mig att dra ner min överexponering. (Vi har haft den diskussionen )

    Ikväll fyller grabben år så vi får gå på Donken.

    Ha det bäst

    Ztigge

    SvaraRadera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...