Jag prickade in lägsta på H&M

Ibland har man tur!
Nu är inte året slut ännu och mycket kan hända men som det ser ut just nu så prickade jag årslägsta på Hennes & Mauritz med mitt köp 27/6.
234,5 kronor är årslägsta och jag landade så nära med mina 235 kronor att det får anses vara en träff. =)
Kul för mig men så mycket mer än så är det inte. Jag drog lite på smilbanden när jag såg detta men jag är lika nöjd med mina köp före och efter. Senast pyntade jag kring 270 kronor och även det tror jag blir en mycket bra placering på 10-20 års sikt.
I början på året köpte jag på cirka 286 kronor och det är ju samma där, blir sannolikt också bra på riktigt lång sikt.

Hennes & Mauritz är mitt näst största innehav och jag har inga planer på att öka i den framledes bara för att men om den backar igen slår jag nog till på ytterligare ett gäng.
Länk till H&M hos Avanza.


6 kommentarer:

  1. Hej!
    Grattis!!
    Alltid kul att träffa rätt,både vid köp och sälj.
    Tror nog att vi kan få se nivåer kring 250:- under hösten.
    Då köper jag nog ett gäng.

    M.v.h Jojje

    SvaraRadera
  2. Själv köpte jag lite tidigare i H&M på 254.90 den 25 maj, Nu väntar jag bara att folk skall ta sitt förnuft till fånga så jag kan köpa in mig i Latour igen, skulle inte falla mig in att betala 350kr för en aktie med substansvärde 320kr..

    SvaraRadera
  3. Köpte under 2009 men mitt gav vill jag inte berätta. Vill inte knäcka er när ni har så höga gav:) Behåller nog fram till 65 år om jag får ha hälsan.

    SvaraRadera
  4. Köpte på 231,25, de du, hehe

    SvaraRadera
  5. Marcus Lindgren, Latour meddelande vid rapportsläpp tidigare i veckan att substansvärdet låg på 339 den 22:a August.

    SvaraRadera
  6. Tack för alla kommentarer. Många som gjort fina köp ser jag. Kul för oss =)

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...