Ännu mer Castellum, missa inte detta


Idag var Castellums VD Henrik Saxborn hos EFN Börslunch, han gav ett mycket stabilt och förtroendeingivande intryck. 

Jag tycker EFN Börslunch är ett toppenprogram och jag tittar på det regelbundet. Idag är jag extra tacksam för programmet då har med Henrik Saxborn i studion. Tack för det EFN!

När Castellums förre VD Håkan Hellström meddelade att han skulle sluta vart jag besviken, jag tyckte han var super. Men efter 18 år i bolaget kan man ju ha förståelse för att han tyckte det var dags. Henrik Saxborn som tog över och nu varit VD i cirka 4 år har verkligen bevisat sig. Om möjligt gillar jag honom lika mycket som Hellström.

För övrigt passade jag på att göra några köp i Castellum idag. Tre stycken avslut blev det till ett snitt om 125,5 kronor. För den som inte äger Castellum sedan tidigare är det nog intressant läge att ta in ett gäng nu för att senare delta i emissionen och få någon sorts hyggligt snitt. Vi får se vad emissionskursen blir men under den kurs Castellum stod i när dealen presenterades lär det bli, under 130 spänn alltså.
Jag som redan har massvis med Castellum kan egentligen gott vänta och köpa fler i emissionen till fördelaktigt pris. 125,5 kronor som jag pyntade idag tycker jag dock var en hygglig deal och det ger mig fler teckningsrätter dessutom.


2 kommentarer:

  1. Hej

    Det kommer väl ske någon form av handel i teckningsrätterna och då kan man väl köpa dem direkt över börsen? Behöver väl inte äga aktien för att komma åt dem?

    SvaraRadera
  2. Hej Pengabloggen,
    yes det kommer ske handel med teckningsrätterna. Man skall nog inte förvänta sig stor differens där. Det här är ett stort stabilt företag, lätt för marknaden att räkna på och kursen inte så volatil.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...