Räntebevis

Nordea meddelade häromdagen att de lanserar ett knippe nya räntebevis. Allihop kring ca 2% + 3m STIBOR. Dessvärre alldeles för låg avkastning för att vara intressant för min del men jag gillar konceptet med räntebevisen och att de ger en ränta som följer ränteläget.
I dagsläget är det inga utav räntebevisen som attraherar mig men om jag kunde backa bandet till då Stenas räntebevis gavs ut så hade jag slagit till. Den har gett och ger fortfarande en ok avkastning på nominellt belopp.
Länk till nya räntebevisen hos Nordea:
http://www.nordea.se/Markets/Produkter+Tj%C3%A4nster/Strukturerade+placeringar/Nu+lanserar+vi+sex+nya+r%C3%A4ntebevis/1698752.html

1 kommentar:

  1. Hej Petrusko! Vad tycker du om räntebevisen med fast ränta. Typ FRB Avon? Med vänlig hälsning, Seth

    SvaraRadera

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...