Cederroth till börsen

Cederroth är ett bolag med en rad kända konsumentprodukter som tex: HTH hudkräm, VO5 shampoo, Grumme tvättsåpa, Salvequick plåster och många fler. De ligger bakom en rad starka varumärken som vi köper regelbundet på tex ICA eller Willys.
Utan att aktivt tänkt på det har mitt hushåll i flera år köpt många av Cederroths produkter. En produkt som jag började köpa så sent som i år är Grumme grön såpa. Jag hörde från någon att det är en väldigt bra produkt så jag kollade in en flaska när jag var i en butik och blev såld direkt när jag läste att den är miljövänlig och tillverkad i Sverige av Tallolja. Den luktar dessutom väldigt fräscht. Gemensamt har de flesta produkterna att konsument köper dem oavsett om det är goda eller dåliga tider. Man måste ju shamponera håret och tvätta golvet även om det är finanskris eller hur?


En annan pryl Cederroth ligger bakom är första hjälpen stationerna som jag tror de flesta av oss känner igen och har runt oss i vardagen. Dessa finns på de flesta arbetsplatser och i offentliga lokaler. Precis som att man shamponerar håret i finanskrisen är de här första hjälpen stationerna inte något man sparar in på i tuffa tider.

Cederroth är ett bolag som det pratats om vara på väg till börsen ett tag nu. En börsnotering jag verkligen sett fram emot. Jag läste dessvärre precis på nyemissioner.se att Cederroths börsnotering är inställd. De skriver följande: " I början av september 2014 skriver Dagens Industri att Cederroth ställt in sina börsplaner och i stället siktar på att sälja bolaget utanför börsen. Orsaken uppges vara brister i bolagets polska verksamhet."

Jag har missat denna nyhet tidigare. Mycket tråkigt att höra. Nu återstår väl bara att hoppas att Ratos blir köpare av bolaget. Det hade gjort mig oerhört glad. En fin verksamhet som Ratos troligtvis skulle kunna förädla på många års sikt. Jag  håller tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...