H&M utdelning

HM är ett av de främsta utdelningsbolagen på Stockholmsbörsen. De har aldrig sänkt utdelningen och det är väldigt starkt. De senaste åren har dock utdelningstillväxten uteblivit och utdelningen har legat på 9,5 kr.

Nu ser det dock ut som att tillväxten tagit fart på allvar igen och att man kanske kan förvänta sig höjd utdelning till våren. Halvårsrapporten visade på mycket fin vinsttillväxt och försäljningsrapporten för juli visade på fantastiskt försäljningstillväxt om hela 17%.

25/9 kommer niomånaders rapporten och med den tror jag förhoppningen om höjd utdelning kommer stärkas.

Jag har ägt H&M i många år och jag är inställd på att aldrig sälja. Det är ett mycket fint bolag som har potential att visa tillväxt i många år framöver. Beifntliga marknader och butiker är en fis i rymden mot potentialen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...